Död men levande!

                                                                   Mitt startnummer, woho.


Hej allihopa! Min dag har varit väldigt jobbig kan jag säga. Hade haft min mobil i skåpet hela dagen så när jag skulle åka hem så kollade jag mobilen. Hade då fått sms av mamma där det stod om jag ville springa blodomloppet med henne? Mitt svar blev: Är du dum eller? Tror du jag orkar? När börjar det?..
Så hon hämtade mig från skolan sen åkte vi hem, käkade lite och bytte om. Sen var vi där. Och de va fullt med folk, 8000 skulle springa. Jag och mamma var två av dom. Träffade även på Emelie, men hon skulle inte springa.

Vi lämnade in våran väska och bytta om och sen gick vi mot starten. Där dom brukar spola is skulle vi till, så vi började knata ditåt. Och det var lite svårt att komma fram. Hela planen var täckt av människor som hade uppvärmning med friskis och svettis. Så de va många 1000 som stod och hoppade upp och ner där. De va lite roligt och se måste jag säga.

Sen bar det av. Och i början gick de inte fort, man kunde inte springa och inte springa om. De va så mycket folk så man hade inget annat val än att ta de väldigt lugnt. Efter ett tag blev de lite bättre. Någonstans vid ån stod dom med vattenglas som man kunde ta i farten, och de gjorde vi. Och sen iväg med dom i skogen.
Målet var inne på studenternas, och sista biten blev det att öka farten ordenligt. Mamma kunde ju inte förlora mot mig sa hon! Haha, så vi båda sprang som galningar..

Trodde aldrig ens att jag skulle klara av detta, 5 km.. Jag som inte har rört på mig sen... ja när då? Så lite glad är man att man klarade det. Men jag kan ju hälsa träningsverken välkommen, det är en sak som är säker.
Så nu har jag suttit och gjort lite sitps och armhävningar, medans jag kan. Imorgon kommer jag vara som en vandrande pinne.

Nej, nu är det på väg mot för myyycket text. Så här avslutar vi för idag.
Nu ska jag ta och läsa lite i min mattebok, sen lägga mig i sängen och bara ta de lugnt. För de har jag inte haft tid med idag.


                        

                         
 
                         

                        
GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP?

E-postadress: (stannar mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0